Kao što je i najavljeno prije godinu dana, Google je objavio svoja ažuriranja u ožujku 2024. godine.
Stavlja se naglasak na kvalitetu sadržaja (helpfulness of content), a ne onog koji je pisan za privlačenje klikova na tražilicama.
Više neće biti dovoljno zadovoljiti jednu stavku kako bi se vaš web našao među prvim pozicijama na Google-u. Sada će se morati zadovoljiti nekoliko čimbenika kako bi se sadržaj ocijenio korisnim i time zaslužio visoku poziciju na Google-u.
Iz Google-a pojašnjavaju kako je cilj prikazivati što korisniji sadržaj, iako na istoj web stranici može postojati i beznačajniji sadržaj. Kažu kako ostali sadržaj na webu ne mora nužno utjecati na pozicioniranje kvalitetnog i korisnog sadržaja. Međutim, sugeriraju da veća količina nepotrebnog sadržaja ipak može utjecati na ranking i onog kvalitetnijeg ako su pod istom domenom.
Primarni cilj Google-ovog algoritma je korisniku prikazivati vjerodostojan sadržaj čija je svrha benefit za korisnika, a degradirati sadržaj koji je ciljano pisan za prikupljanje klikova ne pružajući autentične korisne informacije, tzv. robotski sadržaj.
Donosimo neke od glavnih pitanja koja si možemo postaviti kako bismo procijenili korisnost i kvalitetu sadržaja kojeg pružamo našim korisnicima.
Sadržaj treba biti pisan za ljude, a na za tražilice!
Fokus na temi koja je mjerodavna za vaš web. Izbjegavati pisanje o svemu i svačemu kako biste obuhvatili što više ključnih riječi i time dosegnuli veći promet na Google-u. Cijenit će se samo autentičan i relevantan sadržaj. Micat će se tekstovi koji su pretrpavani ključnim riječima, ciljano pisani za tražilice.
Ne preporučuje se pisanje o nekim aktualnim temama samo jer su trenutačno popularne, a nisu usko povezane s vašim webom. Je li nakon sadržaja na vašoj stranici korisnici moraju nastaviti potragu za još informacija?
Nemojte mijenjati datume na stranicama sadržaja kako biste sadržaj učinili „novijim“ iako se radi o starom sadržaju koji se nije puno promijenio od prve objave.
Nagle promjene nisu preporučljive u smislu dodavanja puno novog ili uklanjanja puno starog sadržaja u svrhu boljeg pozicioniranja.
Google nema preporučen i određen broj riječi po tekstu.
Google-ov algoritam prvo indeksira relevantnost sadržaja, a zatim korisnost. U tome im pomaže E-E-A-T, kratica za:
Najvažnija je stavka vjerodostojnost sadržaja i ona uvijek mora biti zadovoljena, a potom svi ostali čimbenici koji ne moraju biti svaki put obuhvaćeni. Ponekad će se sadržaj oslanjati na iskustvo, a ponekad na stručnost, ali u oba smjera mora biti autentičan i vjerodostojan.
Ukoliko želite znati više o SEO smjernicama za pisanje kvalitetnog i korisnog sadržaja razmotrite našu edukaciju SEO i WordPress - na koje načine možemo optimizirati stranicu putem najpopularnijeg CMS-a WordPressa?
Također, jedna od edukacija u najavi je i Digitalni marketing – novosti u marketingu i tražilicama.
Za više informacija o nadolazećim poslovnim seminarima predbilježite se za naše obavijesti putem emaila.