07. 03. 2024.

2024. Google update - kako kreirati koristan sadržaj

kako kreirati koristan sadržaj

Kao što je i najavljeno prije godinu dana, Google je objavio svoja ažuriranja u ožujku 2024. godine.

Stavlja se naglasak na kvalitetu sadržaja (helpfulness of content), a ne onog koji je pisan za privlačenje klikova na tražilicama.

Što označava koristan sadržaj za Google u 2024?

Više neće biti dovoljno zadovoljiti jednu stavku kako bi se vaš web našao među prvim pozicijama na Google-u. Sada će se morati zadovoljiti nekoliko čimbenika kako bi se sadržaj ocijenio korisnim i time zaslužio visoku poziciju na Google-u.

Iz Google-a pojašnjavaju kako je cilj prikazivati što korisniji sadržaj, iako na istoj web stranici može postojati i beznačajniji sadržaj. Kažu kako ostali sadržaj na webu ne mora nužno utjecati na pozicioniranje kvalitetnog i korisnog sadržaja. Međutim, sugeriraju da veća količina nepotrebnog sadržaja ipak može utjecati na ranking i onog kvalitetnijeg ako su pod istom domenom.

Kako kreirati koristan sadržaj koji je vrijedan prvih pozicija na Google-u?

Primarni cilj Google-ovog algoritma je korisniku prikazivati vjerodostojan sadržaj čija je svrha benefit za korisnika, a degradirati sadržaj koji je ciljano pisan za prikupljanje klikova ne pružajući autentične korisne informacije, tzv. robotski sadržaj.

Donosimo neke od glavnih pitanja koja si možemo postaviti kako bismo procijenili korisnost i kvalitetu sadržaja kojeg pružamo našim korisnicima.

  • Pruža li sadržaj izvorne informacije temeljene na istraživanju, izvješću ili analizi podataka?
  • Pruža li sadržaj sveobuhvatan opis teme o kojoj se piše?
  • Ako se sadržaj oslanja na druge izvore, izbjegava li kopiranje ili prepisivanje tih izvora i umjesto toga pruža znatnu dodatnu vrijednost i originalnost?
  • Opisuje li glavni naslov ili naslov stranice ukratko sadržaj?
  • Izbjegavaju li se senzacionalistički naslovi koji su izvučeni iz konteksta?
  • Je li to tekst koji biste si rado sačuvali, preporučili i podijelili s prijateljima, kolegama, obitelji?
  • Je li ovo vrsta teksta koju biste mogli naknadno vidjeti u novinama, knjizi ili enciklopediji?
  • Ima li sadržaj „glavu i rep“ ili je pisan „zbrda zdola“?
  • Ima li sadržaj značajnu vrijednost u odnosu na druge stranice sa sličnim sadržajem?
  • Je li tekst pravopisno točan i stilski uredan?
  • Je li sadržaj preuzet s drugih stranica te višestruko dijeljen?
  • Pruža li sadržaj vjerodostojne informacija potkrijepljene primjerima i dokazima?
  • Jesu li autori tekstova stručnjaci o temama o kojima pišu?

Sadržaj treba biti pisan za ljude, a na za tražilice!

Fokus na temi koja je mjerodavna za vaš web. Izbjegavati pisanje o svemu i svačemu kako biste obuhvatili što više ključnih riječi i time dosegnuli veći promet na Google-u. Cijenit će se samo autentičan i relevantan sadržaj. Micat će se tekstovi koji su pretrpavani ključnim riječima, ciljano pisani za tražilice.

Ne preporučuje se pisanje o nekim aktualnim temama samo jer su trenutačno popularne, a nisu usko povezane s vašim webom. Je li nakon sadržaja na vašoj stranici korisnici moraju nastaviti potragu za još informacija?

Nemojte mijenjati datume na stranicama sadržaja kako biste sadržaj učinili „novijim“ iako se radi o starom sadržaju koji se nije puno promijenio od prve objave.

Nagle promjene nisu preporučljive u smislu dodavanja puno novog ili uklanjanja puno starog sadržaja u svrhu boljeg pozicioniranja.

Google nema preporučen i određen broj riječi po tekstu.

Što je E-E-A-T i kako on određuje kvalitetu sadržaja na Google-u?

Google-ov algoritam prvo indeksira relevantnost sadržaja, a zatim korisnost. U tome im pomaže E-E-A-T, kratica za:

  • Iskustvo (Experience)
  • Stručnost (Expertise)
  • Autoritativnost (Authoritativeness) i
  • Vjerodostojnost (Trustworthiness).

Najvažnija je stavka vjerodostojnost sadržaja i ona uvijek mora biti zadovoljena, a potom svi ostali čimbenici koji ne moraju biti svaki put obuhvaćeni. Ponekad će se sadržaj oslanjati na iskustvo, a ponekad na stručnost, ali u oba smjera mora biti autentičan i vjerodostojan.

Edukacije za SEO i novosti u digitalnom marketingu

Ukoliko želite znati više o SEO smjernicama za pisanje kvalitetnog i korisnog sadržaja razmotrite našu edukaciju SEO i WordPress - na koje načine možemo optimizirati stranicu putem najpopularnijeg CMS-a WordPressa?

Također, jedna od edukacija u najavi je i Digitalni marketing – novosti u marketingu i tražilicama.

Za više informacija o nadolazećim poslovnim seminarima predbilježite se za naše obavijesti putem emaila.