Arhiva seminara
Naziv seminaraVirtualna (online) edukacija "Pisano poslovno komuniciranje"
Predavač
Marko Alerić
Svrha seminara
Virtualnoj (on-line) edukaciji „Pisano poslovno komuniciranje“ cilj je razvoj jezičnih vještina, osobito vještine poslovnoga pisanja.
Edukacija „Pisanog poslovnog komuniciranja“ podrazumijeva:
1. oblikovanje i slanje zadataka za polaznike putem e-pošte
2. uputu u vezi s rješavanjem zadatka (kako oblikovati razne tipove pisane poslovne komunikacije, npr.tekstovi za web i druge vrste promotivnih materijala, upit, molbu, žalbu, zahvalu, odgovor na upit, molbu, žalbu, zahvalu itd.)
3. ispravak riješenog zadatka, odnosno onoga što je u njemu pogrešno: sadržajno, logično, gramatički, pravopisno
4. komentar riješenog zadatka (onoga što je pravilno i onoga što je nepravilno, neprimjereno) i savjet o tome kako određeno pravilo lakše usvojiti.
Namjena
Svim poslovnim ljudima.
Način realizacije
Edukacija traje 7 tjedana. Utorkom ujutro sudionici elektroničkom poštom primaju uputu i po jedan zadatak koji trebaju riješiti i poslati najkasnije za četiri dana (do petka) kako bismo riješeni zadatak mogli pregledati i poslati im povratnu informaciju do utorka ujutro. Edukacija uključuje lekturu teksta i jezično savjetovanje, odnosno komentar teksta i objašnjenje što je dobro, a što loše na sadržajnoj i jezičnoj razini.
Raspored seminara
28.1. I modul
4.2. II modul
11.2. III modul
18.2. IV modul
25.2. V modul
3.3. VI modul
10.3. VII modul
Iz programa seminara
I. PRIMJER POČETKA EDUKACIJE
Poštovane kolegice i poštovani kolege,
srdačno Vas pozdravljam i radostan sam što ćete sudjelovati u edukaciji kojoj je cilj razvoj vještine poslovnoga pisanja i razvoj jezičnih vještina.
Sljedećih sedam utoraka dobivat ćete po jedan zadatak koji trebate riješiti do petka istoga tjedna te mi ga u privitku (s naslovom, npr. 1. zadatak – Ivan Horvat) poslati.
Svi zadaci (sva pisma) trebaju biti oblikovani (oblikovana) na ovaj način:
1. rečenica oslovljavanja (npr. „Poštovani gospodine Juriću, / Poštovana gospođo Jurić,“)
2. zahvala na upitu (kad je vaše pismo odgovor na klijentovo)
3. bitna obavijest (obavijest koja je za primatelja pisma najvažnija, bila za njega pozitivna ili negativna)
4. objašnjenje bitne obavijesti (navođenje razloga, argumenata i sl.)
5. pouka o lijeku (uputa) (ono što primatelj pisma treba učiniti, kako treba postupiti)
6. zaključak
7. zahvalu i pozdrav
8. dodatne obavijesti (ako ih ima)
ODGOVOR NA RIJEŠENI ZADATAK
Pisma koje ste mi poslali pregledao sam i uočio ove sadržajne i jezične pogreške pa vam na njih skrećem pozornost:
SADRŽAJNE POGREŠKE (POTREBNA POBOLJŠANJA)
1. Na početku odgovora klijentu je potrebno kratko zahvaliti jer njegov upit (primjedbu ili sl.) trebamo shvatiti kao priliku da eventualne propuste ispravimo i unaprijedimo poslovanje.
2. Otkriti, prepoznati pitanje, problem klijenta, oblikovati ga i u odgovoru se na njega usredotočiti (nije potrebno davati više informacija).
3. Voditi računa o tome da klijent bira način komuniciranja s nama. Ako nam je napisao poslovno pismo, onda on želi odgovor u obliku poslovnog pisma i pogrešno je ako ga upućujemo na to da odgovor potraži na našoj internetskoj stranici.
4. Pokazati više razumijevanja i suosjećanja za klijentovo pitanje (za njegov problem).
5. U komunikaciji treba biti jasniji, npr. umjesto diverzificirati treba raspodijeliti.
JEZIČNE POGREŠKE
umjesto budući treba budući da
slijedećeg → sljedećeg
sa tržištem → s tržištem, sa dugoročnim → s dugoročnim
ukoliko → ako
primjenila → primijenila
sukladno poslovnoj politici → u skladu s poslovnom politikom
II. OKVIRNI ZADACI
1. ZADATAK
Napišite poslovno pismo / tekst za web kojim nas obavještavate o novom ulagačkom proizvodu, promjeni u načinu poslovanja, odluci ili sl. Očekujemo da nas zainteresirate i uvjerite u njegovu (njezinu) prednost (pogodnost) u odnosu na druge slične proizvode, dosadašnji način poslovanja, dosadašnju odluku illi sl.
2. ZADATAK
Odgovorite na pismo koje Vam je uputio dugogodišnji klijent (u pismu klijent traži odgovor na upit)
3. ZADATAK
Odgovorite na pismo koje Vam je uputio dugogodišnji klijent (u pismu klijent zahvaljuje na primljenom odgovoru)
4. ZADATAK
Odgovorite na pismo koje Vam je uputio dugogodišnji klijent (u pismu klijent izražava nezadovoljstvo pruženom uslugom / odgovorom)
5. ZADATAK
Odgovorite pozitivno na pismo poslovnog partnera (prihvaćajući njegovu molbu).
6. ZADATAK
Odgovorite negativno na pismo poslovnog partnera (odbijajući njegovu molbu).
7. ZADATAK
U pismu koje ste primili ispravite sve što je nepravilno u formi (obliku pisma), sadržaju i jeziku.
Ovo je okvirni sadržaj edukacije. Nakon što se sudionici prijave za edukaciju, s obzirom na specifičnost posla kojima se tvrtka bavi, definirat ćemo zadatke za svakog sudionika posebno.
Vrijeme
utorak, 28.1.2020.
Mjesto
online
Kotizacija
1390,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.