Mapa znanja

Otvoreni seminari

Naziv seminara

2. konferencija: Osobni i profesionalni razvoj - alati, metode i tehnike

Predavač

Jasmina Lukačević, Ljiljana Drenški Cvrtila, Romeo Jerčić, Dragan Knežević, Igor Kovač, Mirta Fraissman Čobanov, Jasmina Sočković, Matej Sakoman, Tomislav Bekec, Lana Horak, Miljenka Plazonić Bogdan, Zrinka Hrupelj, Jasna Burnać Štefok, Božena Razlog

Svrha seminara

Mapa znanja organizira 14. i 15. rujna 2017. 2. konferenciju „Osobni i profesionalni razvoj: alati, metode i tehnike. 

Svrha konferencije je pružiti praktične informacije i znanja o vrijednostima i benefitima pojedinih alata i tehnika, te pomoći u razlučivanju koja metoda je najprimjerenija za poslovno okruženje svake tvrtke ovisno o fazi njezina razvoja.

Na konferenciji će sudjelovati 14 govornika, eminentnih stručnjaka s područja profesionalnog i osobnog razvoja koji će predstaviti isto toliko različitih alata, metoda ili tehnika.

Namjena

Konferencija je namijenjen svima poslovnim ljudima koji se žele osobno i profesionalno razvijati, te stručnjacima u upravljanju ljudskim potencijalima, direktorima i članovima uprava kao i voditeljima timova i odjela, te menadžerima na svim razinama.

Iz programa seminara

I. dan, 14. rujna 2017.

8:30 - 9:00 registracija

  • 9:00 - 10:00 The art of Hosting conversations that matters, Jasmina Lukačević, HRPRO
  • 10:00 - 10:45 Zašto se ne mijenjamo, Ljiljana Drenški Cvrtila, Eurinoma

10:45 - 11:00 pauza za kavu

  • 11:00 - 11:45 Sociomapiranje - Upravljanje odnosima među zaposlenicima, Romeo Jerčić, Delover
  • 11:45 - 12:30 Timski coaching, Dragan Knežević, Alter Ars

12:30 - 13:30 ručak

  • 13:30 - 14:15 Hogan Assessment - Kako predvidjeti uspješnost, Igor Kovač, LQ
  • 14:15 - 15:00 Lider u zoni - Trening Izvrsnosti TM za lidere, Mirta Fraissman Čobanov

15:00 - 15:15 pauza za kavu

  • 15:15 - 16:00 Korištenje asocijativnih karata u procjeni i razvoju organizacijske kulture, Jasmina Sočković, Pilgrim

II. dan, 15. rujna 2017.

  • 9:00 - 10:00 "The yourney of life" metoda razvoja pojedinaca i timova, Matej Sakoman, Resisto
  • 10:00 - 10:45 Lego serius play, Tomislav Bekec, Broj jedan

10:45 - 11:00 pauza za kavu

  • 11:00 - 11:45 Skala Autsajderstva/ Organizacijski barometar/ Obiteljski barometar, Lana Horak, Prava formula
  • 11:45 - 12:30 Design Thinking, Miljenka Plazonić Bogdan, ITO United Change

12:30 - 13:30 ručak

  • 13:30 - 14:15 Jungov model Psihološkog tipa, Tihana Dragičević, Elevate
  • 14:15 - 15:00 Pet elemenata u nama, Zrinka Hrupelj, Creativa

15:00 - 15:15 pauza za kavu

15:15 - 16:00 Imago terapija odnosa, dr.Jasna Burnać Štefok i Božena Razlog, psihoterapeutkinje

 

1. dan, 14. rujna 2017.

I. Uvodna radionica: The Art of Hosting conversations that matters (AoH)

Moderatorica: Jasmina Lukačević, HRPRO

Cilj radionice je međusobno upoznavanje sudionika konferencije i networking.

The Art of Hosting conversations that matters je naziv pristupa koji u sebi sadrži metode, tehnike i modele za facilitiranje ključnih razgovora organizacijskih i projektnih timova koje povezuju sljedeći principi: porast kolektivne inteligencije, povezivanje različitih perspektiva, angažiranost i uključenost svih organizacijskih nivoa te usmjerenost na stvaranje održivih rješenja. Metode koje se koriste u okviru AoH pristupa jesu Open Space Technology, AppreciativeInquiry, Circlepractice, World Café, Design for wiseractions, FourFoldpractice, Chaordicfield, Divergence/Convergenceframework i druge.

AoH spada u „opensource“ metode koje koristi jako veliki boj ljudi diljem svijeta (AoH Facebook grupa trenutno broji oko 8000 članova), a kroz treninge organizirane od iskusnih praktičara ovo vrijedno znanje i iskustvo se prenosi na druge. AoH trening je od 2003. godine organiziran više od 500 puta širom svijeta, na svim kontinentima, u različitim kontekstima (otvoreni ili in-house treninzi, privatne i javne kompanije, NGO, razne institucije, mreže, zajednice  i sl.). U korporativnom sektoru se često koristi naziv The Art of Participatory Leadership (AoPL) koji odgovara području primjene i nastojanju organizacija da promijene tradicionalan stil vođenja u više participativan te maksimalno uključe kolektivnu inteligenciju i vrijedan potencijal svakog pojedinca. AoH/AoPL trening se od 2004. godine redovito održava u Hrvatskoj, a sve informacije su dostupne na http://aoplcroatia.weebly.com/

Svrha primjene metoda daje odgovore na sljedeća pitanja: Kako raditi na kompleksnim pitanjima za koja ne postoje gotova rješenja: Što je razlika između kompliciranih i kompleksnih problema i kako im pristupiti? Zašto su facilitiranje ključnih razgovora i uspostava kvalitetnih odnosa u organizaciji važne leadership kompetencije? Kako integrirati i djelotvorno uključiti različite stakeholdere u ranim fazama projekata/inicijativa te ubrzati odlučivanje i djelovanje? Kako postići „meaningfulconversations“ na sastancima, projektima, treninzima, eventima i svim drugim razgovorima koje vodimo u našim organizacijama?

Koristi za polaznike: stjecanje znanja o participativnim metodama, dizajniranju participativnih procesa i razlikovanju kada koristiti koje metode, razumijevanje modela (tzv. frameworka participativnih procesa) koji predstavlja temelj i opisuje uvjete u kojima participativne metode daju rezultate, osviještenost o mogućnostima primjene i implementaciji participativnog leadershipa u organizacijama – odgovor na pitanje „Zašto participativan leadership funkcionira“ kroz studije slučaja i primjere iz prakse.

Jasmina Lukačević je diplomirani inženjer matematike, radi u kompaniji HRPRO kao konzultantica HRNET softvera (sustav za Upravljanje ljudskim potencijalima). Glavna područja njezinog rada jesu povezivanje poslovnih potreba klijenata i mogućnosti HRNET-a te organizacijski i individualni razvoj kroz primjenu participativnog leadershipa. Jasmina je aktivni član mreže „The Art of Hosting conversations that matters“ od 2003. godine, a pripadajuće metode koristi u svom radu te rado prenosi na druge u suradnji s tvrtkom Šesti Oblik (platforma za suradnju lokalnih i internacionalnih facilitatora i konzultanata u području rada s grupama, organizacijskog i individualnog razvoja).

II. Zašto se ne mijenjamo, Ljiljana Drenški Cvrtila, Euronima

Svi koji se na razne načine bave osobnim i profesionalnim razvojem drugih ljudi redovito se susreću s otporima prema promjeni. Ljudi se, zapravo, teško mijenjaju. Predavanje će pokušati odgovoriti na pitanja: Može li se išta napraviti da se promjena ubrza ili da se barem osigura dobar pravac u smjeru željene promjene? Kako nam poznavanje mehanizama otpora prema promjenama i ključnih motivacijskih faktora može pomoći da potaknemo promjenu kod pojedinca? Koji su nam alati, u organizacijskom kontekstu, na raspolaganju da osiguramo pozitivnu promjenu u ponašanju zaposlenika?

Ljiljana Drenški Cvrtila je diplomirala psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a specijalizirala se na području gestalt psihoterapije i organizacijske psihologije. Apsolvent je na poslijediplomskom stručnom studiju Organizacije i menadžmenta Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Trenutno je polaznica Integral School of Organization Development. Posljednjih 10 godina radila je kao specijalist za ljudske resurse u nekoliko kompanija, od čega posljednjih pet kao regionalni specijalist za ljudske potencijale za Hrvatsku, BiH, Srbiju, Crnu Goru i Makedoniju. Certificirani je executive, business i life coach. Tijekom karijere specijalizirala se za osobni i organizacijski razvoj. Suvlasnica je poduzeća Eurinoma d.o.o. za poslovno i psihološko savjetovanje čiji je poduzetnički fokus na povećanju učinkovitosti ljudi i organizacija.

III. Sociomapiranje - Upravljanje odnosima među zaposlenicima, Romeo Jerčić, Delover

Sociomapiranje je metoda koja nam pomaže da se orijentiramo unutar socijalnih sustava, kako velikih organizacija tako i malih timova. Ona nam pomaže da sva subjektivna viđenja svakog od člana tima prevedemo u objektivnu mapu međusobnih odnosa/veza i donesemo učinkovite odluke. Ovom metodom možemo pojačati socijalni kapital koji je sakriven u odnosima među ljudima i kreirati viziju prema kojoj svi skupa stremimo. Što su bolji odnosi tj. veze između članova tima, voditelji će lakše postići rezultate putem takvih timova. Michael Jordan je rekao da „Talent dobiva utakmicu, ali timski rad dobiva Prvenstvo“. Kako danas izgledaju poslovni timovi? Zbog duljega životnog i radnog vijeka, u 21. stoljeću prvi su se put u povijesti u tvrtkama istodobno našle čak četiri generacije zaposlenika. Tradicionalisti su rođeni između 1922. i 1945., “baby boomeri” između 1946. i 1964, generacija X između 1965. i 1980, a generacija Y između 1981. i 2000. Ljudi su općenito definirani svojim socijalnim i povijesnim događajima tijekom odrastanja koji su ih formirali kao osobe. Sveukupnost njihovih iskustava dovode do različitih uvjerenja na osnovu kojih rade aktivnosti „baš na njihov način“ i tako postižu rezultate. Različiti stavovi prema poslu, moralne vrijednosti i obrazovanje, spol i puno drugih stvari dovodi do situacije da je sukob neizbježan. Naravno na poslu ne želimo imati sukob, nerazumijevanje, sakrivanje informacija i neučinkovitost? Očekujemo da među članovima tima imamo dobru atmosferu, dobru komunikaciju, dobre i učinkovite odnose i povjerenje. Voditelji i menadžeri trebaju se svakodnevno „nositi“ s izazovima suradnje i komunikacije, povećanja timske efikasnosti, raspravljati o problematičnim temama i nadgledati razvoj tima, jednom riječju snalaziti se u „mreži“ odnosa među članovima tima.

Romeo Jerčić diplomirao je na EFEB u Splitu, 2008 god. završava EMBA na CBA poslovnoj školi u Zagrebu, a 2013 g. postaje certificirani AoEC Executive Coach. U međuvremenu je pohađao seminare i treninge na priznatim Europskim školama kao što su IEDC Škola Managementa u Bledu, te MCA u Bruxelles-u. Početkom 2014 god. u Singapuru završava certifikaciju za program „Accountability“ američke tvrtke „Partners in Leadership“. Radio je u organizacijama: UNHCR, IRC, NCH i; vodio je prodaju u VIPnet-u i TELE2, također ima iskustva rada u FMCG-u te Osiguravateljskom svijetu. Trenutno je na poziciji Direktora Develor Hrvatska koja je dio grupe Develor International, koja preko 25 godina pomaže organizacijama diljem Europe u postizanju poslovne izvrsnosti. Spoj inženjerskog načina, matematički-logičkog razmišljanja i načina rješavanja problema skupa sa socijalnim vještinama njegova su prednost u prenošenju znanja i pristupu treninzima i predavanjima. Kad god je uključen u pripremu i isporuku treninga, kroz održivo učenje i razvoj zaposlenika i organizacija, osigurava “Povratak investicije na očekivanja “ (ROE).

IV. Timski coaching, Dragan Knežević, Alter Ars

„Timski coaching omogućava timu da funkcionira na više od zbroja njegovih dijelova, kroz razjašnjavanje svoje misije i unapređivanje svojih vanjskih i unutarnjih odnosa"– Hawkins & Smith, 2006. Timski coaching razvio se kao sinteza tradicionalnog konzultantskog pristupa razvoja timova, individualnog coachinga i iskustva rada s timovima u sportu i poslovanju. Timski coach izvodi timski coaching u tri različita set-upa: s cijelim timom i voditeljem, s cijelim timom bez voditelja, individualno samo s voditeljem. Osim timskog postoji i grupni coaching u kojem se usredotočujemo na grupnu dinamiku te ključne pojedince, koji se izmjenjuju u tom fokusu, dok u timskom coachingu primarni klijent jest cjelokupni tim. Svrha timskog coacha je omogućiti timu da unaprijedi svoju izvedbu, funkcioniranje, svoju dobrobit, uključenost i razvoj. Timski coach se postavlja neutralno no uključeno i pri tome koristi široki spektar alata: promatranje i feedback, intervencije u proces, facilitirajuće intervencije, provokativna pitanja, motivacijske izazove timu oko izvedbe, edukacijske inpute, uzorito ponašanje (role modelling), preispitivanje.

Dragan Knežević, certificirani coach s međunarodnim iskustvom. Karijeru je započeo u Nizozemskoj 1996. nakon studija mobilnih telekomunikacija kao telekom konzultant u Originu (sada dio KPMG) te nastavno kao voditelj projekata za AT&T Unisource, BPR konzultant i trener u Versatelu, voditelj centra znanja za UMTES u Lucentu i još nekoliko međunarodnih organizacija. Poslijediplomski studij iz coachinga je završio na institutu za razvoj ljudskih resursa u Utrechtu 2002.-2004. U tom periodu vodio je dva projekta inovativnih unapređenja usluga državne uprave. Prije nešto više od 12 godina u Zagrebu osniva tvrtku Alter Ars koja se primarno bavi coachingom i edukacijom. Predavao je Coaching na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na poslijediplomskom studiju ‘Vodstva’. Osnivački je član i član predsjedništva Hrvatske udruge za coaching (HUC) te je član Europskog savjeta za mentorstvo i coachinga – EMCC i član udruga: HR Centar, MBA Croatia, Europski Edukacijski Forum.

V. Hogan Assessment  - Kako predvidjeti uspješnost?, Igor Kovač, LQ

Hogan psihodijagnostički instrumenti - Hoganov inventar osobnosti (HPI), Hoganov razvojni test (HDS) te Inventar motiva, vrijednosti i preferencija (MVPI) - koriste se širom svijeta, a najčešće u svrhu: profesionalnog razvoja i unaprjeđenja osoba na upravljačkim pozicijama, odabira novih zaposlenika, preusmjeravanja zaposlenika u njihovoj karijeri te identifikacije i razvoja talentiranih pojedinaca. Hogan profiliranje omogućava dobivanje boljeg uvida u vlastitu osobnost te pomaže u prepoznavanju slabih strana i/ili disfunkcionalnih ponašanja, a na promjenu kojih se želimo usmjeriti u okviru programa osobnog razvoja. Koristeći Hogan alate moguće je uspješno identificirati stil ponašanja neke osobe u budućem radnom okruženju, a moguće je steći i uvid u njezine jake i slabe strane, kao i u njegovu tzv. „tamnu stranu osobnosti“ (osobine koje isplivaju u stresnim situacijama). Sve je ovo od krucijalne važnosti za uspješno obavljanje zadataka na određenom poslu, kao i za predviđanje kako bi se osoba uklopila u određenu organizacijsku klimu i okruženje. Važno je ostaviti dobar dojam, ali je još važnije da je on izgrađen na pravim temeljima.

Igor Kovač je psiholog. Tijekom desetogodišnje kliničke prakse stekao je iskustva i specijalistička znanja vezana uz psihodijagnostiku, savjetovanje i terapijski rad s grupama te pojedincima. Posljednjih petnaestak godina intenzivno se bavi područjima upravljanja ljudskim resursima i sustavima poslovnog upravljanja. U Podravki je radio na uspostavljanju i oživotvorenju sustava neophodnih za suvremenu funkciju upravljanja ljudskim resursima (regrutacija i selekcija, razvoj zaposlenika, planiranje i razvoj karijere, menadžerska sukcesija, organizacijska kultura i klima). Od 2010. godine u ulozi direktora ljudskih resursa bavio se organizacijskim transformiranjem tvrtke ACG Lukaps kroz provođenje dubinskih promjena u strukturi i načinu funkcioniranja kompanije. Trenutno je zaposlen u tvrtki LQ d.o.o. te se bavi centrima za procjenu i razvoj. Završio je dvogodišnji program Podravkine menadžerske akademije, te programe u organizaciji IEDC Bled School of management te MCE, Brussels, programi vezani uz sustave upravljanje kvalitetom i okolišem (GMP, ISO 9001, ISO 14001). Aktivno je uključen u rad stručnih (HR centar) i strukovnih udruga (Hrvatska psihološka komora, Hrvatsko psihološko društvo) te je član programskog odbora HR summita, kao i ocjenjivačkog odbora nagrade Prometej za najboljeg HR menadžera koja promovira izvrsnost na području upravljanja ljudskim potencijalima u Hrvatskoj.

VI. Lider u zoni - Trening Izvrsnosti TM za lidere, Mirta Fraissman Čobanov

Ako želimo biti dobri u vođenju drugih, trebamo znati kako uspješno voditi sebe (upravljati svojim stanjima i ponašanjima), kako biti izvrsni u komunikaciji (u različitim situacijama i s različitim ljudima) te kako dugoročno osigurati vrhunsku razinu vlastite izvedbe. Polaznici će se na radionici upoznati s Metodologijom Treninga Izvrsnosti TM, koja uključuje rad na Mentalnoj Izvrsnosti, Izvrsnosti u komunikaciji i Izvrsnosti u izvedbi. Imat će priliku riješiti kratki upitnik za detektiranje elemenata njihove osobne Zone Izvrsnosti te naučiti nekoliko tehnika i alata za postizanje Mentalne Izvrsnosti, koje mogu odmah početi koristiti u praksi za osobni rast i razvoj ili rad s drugima. Prezentirani alati i tehnike baziraju se na suvremenim znanjima iz područja psihologije i kognitivne neuroznanosti.

Mirta Fraisman Čobanov, završila je Ekonomski fakultet, te Henley Managemen Colleguu Londonu u okviru MBA studija stječe diplomu „Executive Certificate“. Zbog sve većeg interesa u pravcu razvoja ljudskih resursa, 2009 godine, nakon dvogodišnje edukacije, stječe naslov trenera i coacha Humanističko neurolingvističke psihologije na studiju u Arizoni, USA. Od 2010. godine direktorica je i vlasnica centra za edukaciju i savjetovanje Partus (sada Partus akademije za razvoj izvrsnosti). Iste godine odlazi u New York, USA, gdje stječe naziv certificiranog hipnoterapeuta, priznatog od American Bord of Hypnotherapist. Istovremeno upisuje petogodišnji studij iz područja psihodrame, u okviru kojeg stječe naslov psihodramskog savjetnika, a trenutno se nalazi na petoj godini edukacije i u procesu je stjecanja naslova psihodramskog psihoterapeuta. 2011. godine na EBWK Management School Munchen stječe i certifikat Management trainera & business coacha, a godinu kasnije godine upisuje dvogodišnji studij iz područja „Clinical Expressive ArtTherapy“, kojeg uspješno završava 2014. godine. Iza sebe ima održanih preko 800 predavanja i edukacijskih treninga iz područja poslovnog i osobnog rasta i razvoja te preko 2.000 sati individualnog rada s klijentima. Specijalizirala se za osobno i poslovno vođenje u okviru čega provodi Trening izvrsnosti TM za managere, lidere te za sve ljude koje zanima postizanje vrhunskih rezultata, baziranih na razvoju Mentalne Izvrsnosti, Izvrsnosti u izvedbi i komunikaciji.

VII. Korištenje asocijativnih karata u procjeni i razvoju organizacijske kulture, Jasmina Sočković, Pilgrim

Organizacijska kultura ima velik utjecaj na uspjeh i funkcioniranje tvrtke, no rijetko se sustavno osvještava kakva je organizacijska kultura te koje su razlike između različitih dijelova organizacije (subkulture). Asocijativne karte nude jednostavan i intuitivan način da krenete u tom smjeru i postavite temelje kvalitetnog ispitivanja organizacijske kulture. Karte predstavljaju kreativnu tehniku korištenja niza slika, simbola i riječi te stvaraju novi kanal komunikacije i izražavanja. Mogli bi ih pjesnički nazvati alatom „desne hemisfere“, tako neophodne u današnjem poslovnom okruženju, posebno kada želimo izbjeći univerzalne fraze i suhoparne izraze. Stimuliraju maštu, potiču neposredniju i autentičnu komunikaciju. Osim što se koriste u savjetodavnom i terapijskom radu za osobni rast i razvoj klijenta, samoispitivanje i samospoznaju, predstavljaju neizostavan alat u radu s grupama i na različitim temama u radnom okruženju. Sudionici konferecije će imati priliku ukratko se upoznati s nekoliko vrsta asocijativnih karata i njihovom primjenom u različitim kontekstima, te teorijskim pregledom o samoj tehnici asocijativnih karata. Najveći fokus će biti stavljen na primjenu karata u osvještavanju i definiranju organizacijske kulture.

Jasmina Sočković ima preko 18 godina iskustva u području poslovnog savjetovanja, upravljanja ljudskim resursima i poslovnim procesima. Vlasnica je tvrtke Pilgrim d.o.o. za osobno i poslovno savjetovanje. Do 2010. je bila direktorica savjetničke tvrtke Selectio te voditeljica najvećeg regionalnog HR (Human Resources) projekta Certifikat Poslodavac Partner, što je uključivalo razvoj, testiranje i primjenu standarda i metodologije certificiranja kvalitete upravljanja ljudskim resursima u organizacijama. Iskustvo je stekla na rukovodećim mjestima u privatnom i javnom sektoru (u Deloitte-u na mjestu rukovoditeljice za ljudske resurse (za Sloveniju, Hrvatsku i BiH), u Gradu Zadru na mjestu pročelnice Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom), te kao savjetnik, istraživač i voditelj edukacijskih programa (Laboratorij socijalne psihologije-LASO). Profesorica je psihologije i certificirani psihoterapeut sa završenim 4-godišnjim stručnim studijem pri Institutu za integrativnu geštalt terapiju iz Würzburga (IGW). Dodatno se obrazovala iz područja business coachinga te integrativne tjelesne relacione psihoterapije, art terapije, process worka (procesno-orijentirane psihoterapije), holističkog plesa i pedagogije pokreta. Rijetka kombinacija poslovnog znanja i iskustva sa znanjem iz područja psihologije i psihoterapije omogućuje joj jedinstven pristup radu s grupama i pojedincima, bilo da se radi o organizacijskom razvoju, razvoju lidera ili executive coachingu.

2. dan, 15. rujna 2017.

I. „The yourney of life“ metoda razvoja pojedinaca i timova, Matej Sakoman, Resisto

Što je metodologija „Životnog putovanja“? Metoda koja identificira, mapira i raspisuje ključne postaje psiho-emocionalnih iskustava pojedinaca, timova i međuljudskih odnosa kako bi ih personalizirala, dovela u područje svjesnog i omogućila rast odnosa, pojedinaca i timova! Ova metoda ima psihoanalitičke korijene. Njome želimo razotkriti, staviti na svjetlo i preobraziti „sjene“ koje nesvjesno utječu na procese u međuljudskim odnosima, razvoju timova i pojedinaca te blokiraju rast kako bi se vidici proširili i rast nastavio! Metoda funkcionira tako da se psiho - emocionalne postaje razvoja i putovanja nekog odnosa od prošlosti do budućnosti identificiraju, mapiraju i zatim raspišu u prvom licu na 5 – 15 kartica teksta prema određenim pravilima i koracima: Identificiranje – istraživačkim pristupom, anketiranjem ili introspekcijom definirati moguće postaje; Mapiranje – složiti protok kako je bilo, kako je sada i kako može biti; Sađenje – razotkrivanje bez pozitivne alternative ne bi bilo plodonosno stoga treba razviti vrijednosti i supstitute koje ćemo integrirati na kartice; Balansiranje – ravnomjerno posložiti pozitivne i negativne stanice (uspone i padove); Raspisivanje – raspisivanje u prvom licu kartica personalizirano i iskreno razotkrivanjem obrambenih mehanizama i sjena uz dodatak sađenja pozitivne alternative; Čitanje i igranje. Metoda se primjenjuje za razvoj timova u poslovnom okruženju – kartice mogu biti izvrstan, dubok diskretan razvojni i feedback alat koji omogućuje razne mogućnosti rada, u radu s parovima i u psihoterapiji te kao individualni coaching alat.

Matej Sakoman magistar je psihologije i afirmirani stručnjak u području ljudskih resursa. Održao je više od 150 edukacija, provodi istraživanja s polja ljudskih resursa, a svoje znanje dijeli i kroz individualni coaching. Njegovi seminari su kvalitetan i pouzdan izvor učenja za brojne polaznike koji se žele usavršavati.  S posebnim entuzijazmom pomaže malim tvrtkama nadvladati inicijalne poduzetničke izazove kako bi što prije razvile svoje poslovanje i održale stalan i siguran rast. Trenutno je angažiran i kao HR manager u Poliklinici Bagatin koja je vodeća poliklinika u regiji u svome segmentu.

II. LEGO Serious Play, Tomislav Bekec, Broj jedan

Svatko od nas je imao prilike susresti se LEGO kockicama – bez obzira da li smo se kao djeca satima igrali njima i gradili vlastite svjetove ili kao roditelji sudjelovali u igri sa svojom djecom. Prije 17 godina, kompanija koja proizvodi sve te kockice našla se u poslovnoj i financijskoj krizi. Nezadovoljan strategijama koje su izlazile kao rezultat rada s konzultantima na strateškim radionicama, CEO je pogledao unutar organizacije i postavio izazov kreiranja metodologije temeljene na kockicama koja može pomoći u kreiranju kvalitetne strategije koja će kompaniju izvući iz krize. Tako se rodio LEGO Serious Play (LSP). Kada god lider ili manager žele okupiti svu pojedinačnu i timsku snagu mozga za rad na kompleksnim poslovnim izazovima poput razvoja strateških planova, nošenja s konfliktima, formiranja i razvoja timova te radu s promjenama i restrukturiranjima, tada je LSP metodologija pravi izbor. LSP je korišten u kompanijama širom svijeta kao inovativni način za povećanje angažiranosti, samopouzdanja i uvida uprava, managera i zaposlenika. Koristi se za širok raspon primjena uključujući: Razvoj i istraživanje strategije – ispitivanje i ocjenjivanje veza s vanjskim partnerima i klijentima; Organizacijski razvoj – za management, timove i pojedince; Inovacija i razvoj proizvoda- oslobađanje kreativnog razmišljanja i transformacija ideja u konkretne koncepte; Upravljanje promjenama – facilitacija i implementacija strukturnih promjena i spajanja kompanija. LSP je u svom srcu metoda za facilitaciju dijaloga i kreiranje konstruktivne komunikacije unutar grupa ljudi koji se poznaju ili su povezani. Temelji se na vjerovanju kako svatko može doprinijeti diskusiji, odluci i ishodu. Zato se najbolje može iskoristiti za: izgradnju timova, kada grupa ljudi radi zajedno (ali nije nužno da se međusobno dobro poznaju); pronalaženje najboljeg rješenja zajedničkog problema, razvoj strategije, kada svi relevantni pojedinci dobivaju šansu da doprinesu svojom vizijom cilja i izazova, te konsolidiraju te ideje s idejama drugih, kreiranje zajedničkog «mindseta».

Tomislav Bekec kao Managing Partner međunarodne konzultantske kuće Argo pomaže klijentima u regiji, Europi i Sjevernoj Americi da lakše prođu kroz procese promjene i poboljšaju svoje poslovne rezultate za barem 30%. Promjenu unutar kompanije podržava kroz rad na dva ključna, a često zanemarena područja: leadership i kulturu. Strast prema prodaji, kao dijelu organizacije najizloženijem promjenama, izražava kroz suradnju na mnogim projektima unaprjeđenja prodajnih organizacija, ali i kao autor prvog hrvatskog bloga o prodaji “Mala škola prodaje”, te mnogih tekstova o istoj. U prodaji je već 24 godine, prvo kao prodavač u maloprodaji zatim kroz formiranje malo i veleprodaje u vlastitoj kompaniji, te u zadnjih 12 godina kao konzultant u prodaji usluga s višom dodanom vrijednošću. Klijenti su mu najpoznatije kompanije u Hrvatskoj i regiji, najviše iz financija, IT/telekom i farmaceutike.

III. Skala Autsajderstva / Organizacijski barometar/ Obiteljski barometar, Lana Horak, Prava formula

Četiri sobe promjene, kao što je često nazivaju, mnogi smatraju najpraktičnijom i najkorisnijom psihološkom teorijom i to ne samo u poslovnom životu.To je teorija o životu, posebno o tome što se događa s vama i drugima oko vas kada ste suočeni s promjenama, krizama, oporavkom, stresom i drugim izazovima. U okviru konferencije predstavit ćemo tri analitička instrumenta koji proizlaze iz ove teorije: Osobna dijalektika sa Skalom autsajderstva™ - Ljudi reagiraju različito pod stresom, kad su anksiozni ili kod promjena. Četiri sobe pomažu pojedincima i grupama razumjeti osobne preferencije i posljedice što omogućava racionalnije i konstruktivnije ponašanje, čak i u krizi. Izvrsna podrška za male i velike promjene u krizi i konfliktima. Organizacijski barometar - Mjerenje stanja u poslovanju ovdje i sada – koristeći teoriju Četiri sobe promjene. Svi uključeni kreiraju konkretan akcijski plan. Efekti primjene su vrlo snažni i vitalni za organizaciju. Obiteljski barometar: omogućuje primjenu modela u privatnom okruženju. Svrha: razumijevanje različitih psiholoških stanja kod sebe i drugih kod promjena. Četiri sobe promjene pomažu pojedincima, grupama, timovima i organizacijama bolje razumjeti i upravljati sobom u različitim područjima Zadovoljstva - Samocenzure - Zbunjenosti i Inspiracije. Potiče i olakšava individualnu i kolektivnu odgovornost, stvarajući temelj za aktivno i svjesno participiranje. Pomaže u osvjetljavanju faktora koji utječu na stavove i pristup promjenama i prevladavanju prepreka u radu te kako brže prepoznati osobnu poziciju u procesu promjena i planirati akcije za upravljanje promjenama na osobnom nivou.

Lana Horak je psihologinja s područjem interesa u organizacijskoj psihologiji i razvijanju kreativnosti. Radila je kao HR stručnjakinja u odjelu edukacije i razvoja velike internacionalne kompanije gdje je bila odgovorna za razvojne planove zaposlenika te kreiranje i provođenje treninga. Radila je i kao HR partner u malim kompanijama u stvaranju korporacijske kulture i strategija te selekciji i razvoju zaposlenika. Provodi coaching, grupno te individualno savjetovanje, a trenutno je u superviziji za kognitivno-bihevioralnog psihoterapeuta. Autorizirana je korisnica alata 4 sobe promjene. Radi znanstvena istraživanja od kojih najveću predanost posvećuje temi razvoja kreativnosti, te u vidu toga organizira panele i radionice na kojima sudjeluju umjetnici, znanstvenici i inovatori.

IV. Design Thinking, Miljenka Plazonić Bogdan, ITO United Change

U razvoju inovativnosti u kompanijama metode su se s godinama razvijale i mijenjale, a fokus se sa tehnoloških ili znanstvenih mogućnosti sve više selio na korisnika i njegove potrebe kao centar promišljanja. Kao strategija za inoviranje Design Thinking na najbolji način objedinjuje najbolje od dosadašnjih praksi Human Centred dizajna. Proslavio je svoje tvorce koji ga uspješno koriste kroz svoju tvrtku IDEO i kroz niz inicijativa kojima omogućavaju širenje koncepta i korištenje u raznim kontekstima, od korporativnog do društvenog, za inovacije produkata, organizacijskih modela ili rješavanje društvenih problema. Brojne uspješne tvrtke širom svijeta usvojile su ga kao način da se pokrenu, budu ispred svoje konkurencije i vremena. Njegova jednostavnost i razumljivost olakšava primjenu pa je dovoljno naučiti osnove kako bi u svojoj tvrtki počeli koristiti Design Thinking, a kroz praksu ga možete prilagođavati svom specifičnom okruženju i potrebama.

Miljenka Plazonić Bogdan je konzultant, trener i facilitator s dugogodišnjim iskustvom u području razvoja ljudskih resursa. Dio je međunarodne konzultantske mreže tvrtke ITO United Change, za koju i vodi hrvatski ured od 2013. godine. Dugogodišnje iskustvo stjecala je kao konzultant za razvoj ljudskih resursa u profitnom i neprofitnom sektoru te kroz višegodišnji rad u korporativnom sektoru. Kako grupe mogu raditi zajedno na efikasan i motiviran način u raznim područjima rada je nepresušan izvor potrage za novim znanjima i alatima. Od stjecanja zvanja diplomiranog inženjera fizike, kontinuirano stječe potrebno znanje za organizacijski i osobni razvoj kroz niz relevantnih edukacija i konferencija. Veliko veselje je svaka prilika za dizajn radionica, (ne)konferencija i participativnih treninga, a svaka grupa je nova inspiracija. Zato rado prenosi i svoje znanje kako uspješno raditi s grupama na raznim Train the Trainer programima. Miljenka je osnivač Šestog oblika, koji aktivno razvija sposobnost pojedinaca i organizacija da rade participativno, suosnivač Impact Huba Zagreb, inspirativnog coworking prostora i zajednice za razvoj poduzetnika, koji potiče poduzetništvo i njegov pozitivan društveni utjecaj te aktivni član Art of Hosting (AoH) zajednice od 2003. godine. Tijekom svog profesionalnog rada Miljenka je često bila u prilici pomagati u razvoju inovativnih proizvoda, poslovnih modela i organizacijskog dizajna. Svoje iskustvo u ovom području je stjecala niz godina unutar softverske industrije, a kasnije se uključila aktivno i u podršku poduzetnicima u startup fazama u različitim područjima djelovanja.

V. JTI  - Jungov model Psihološkog tipa, Tihana Dragičević, Elevate

JTI temelji se na radu švicarskog psihologa Carla Junga koji je utvrdio kako naše sklonosti utječu na način na koji se odnosimo prema drugima i svijetu. Jungov model Psihološkog tipa prepoznaje dimenzije sklonosti: Ekstroversion vs.Introversion (EI), Thinking vs.Feeling (TF), Sensing vs. Intuition(SN) i Judging vs. Perceiving (JP). JTI je neophodan alat za pomoć ljudima u upravljanju pitanjima osobne promjene i rasta. Pružajući uvid u temeljne psihološke procese, JTI potiče svijest o sebi i djeluje kao konstruktivni okvir u kojem ljudi mogu razumjeti i istraživati ​​svoje interpersonalne i stilove razmišljanja. Unutar organizacija JTI se može koristiti za poboljšanje osobne učinkovitosti i olakšavanje team buildinga. Naglašavajući snage i razvojne izazove svakog psihološkog tipa, JTI je vrijedan alat za olakšavanje programa obuke i razvoja. Stavke upitnika za JTI prihvatljive su ljudima iz širokog spektra kulturnog podrijetla, pružajući suvremenu, pouzdanu i valjanu mjeru Jungovske tipologije. Koristeći rezultate JTI-a: kultivirajte ciljani plan razvoja karijere, izbjegavajte i riješite sukobe, stvarajte i održavajte zadovoljavajuće odnose, promovirajte svoje jedinstvene snage, identificirajte slabosti, postanite samosvjesni, i razvijajte emocionalnu inteligenciju, poboljšajte komunikacijske vještine, razvijte vođe, menadžere, timove i stručnjake u radu s ljudima.

Tihana Dragičević je EMCC-ov coach, trener, learning consultant, NLP majstor, diplomirani profesor, voditeljica Coaching prakse Hrvatske udruge za coaching i glavni coach u Elevate-u. Bavi se coachingom od 2009. godine, a edukacijom još i duže. Najviše doprinosi temama leadershipa, razvoja potencijala tima i organizacije, osobnog razvoja te obuke trenera kroz cjelovitu edukaciju, Školu trenera. Uvjerena je da se u zdravom sistemu zdravo i živi, zato jednim okom uvijek promatra cjelinu dok se bavi nekim njezinim dijelom. Zalaže se za izvrsnost u svakom pogledu i smatra da smo svi svoje remek djelo. Vjeruje da ne postoji ništa što nas sprečava da iskoristimo svoj puni potencijal i budemo ono što želimo biti osim nas samih i zato prvo sebi svakodnevno postavlja nove izazove, a tek onda drugima. Vesela i radoznala, objašnjava da treninzima i coachingom uživa stvarati podržavajuće okruženje i dragocjenu priliku kako bi svatko mogao odnijeti svoju pobjedu. Biti svoje remek-djelo. Tvrdi da kao trener i coach, nema ljepšeg prizora do osnaženog i ozarenog klijenta.

VI. Pet elemenata u nama, Zrinka Hrupelj, Creativa

U drevnoj Kini, prije nekoliko tisućljeća, opažanjem promjena u prirodi i uspoređivanjem onoga što se zbiva oko čovjeka s onim što se zbiva u čovjeku, nastala je teorija 5 transformacija, ili 5 elemenata, koja je jedan od temelja tradicionalne kineske medicine. Danas teorija 5 transformacija sve više privlači zapadne istraživače a izraženije se promišlja i tome kako se isti principi mogu prepoznati (a onda i iskoristiti) u razumijevanju ljudske psihe i međuljudskih interakcija. Pet elemenata nosi nazive po prirodnim pojavama: voda, drvo, vatra, zemlja i metal. Svaki ima svoje specifične kvalitete, a njihova dinamična međuzavisnost utječe na naše zdravlje, raspoloženje, karakter. U ovom izlaganju upoznat ćete pet elemenata, iskusiti različite kvalitete njihovih energija i saznati kako nam ova teorija može pomoći u novom razumijevanju samih sebe i načina na koji upravljamo svojim životom, a kako u razumijevanju timske dinamike i načina na koji jedni s drugima surađujemo. Intuitivna, a sistemska, teorija pet elemenata zanimljiva je podjednako onima koji tek osobno otkrivaju svijet osobnog razvoja kao i onima koji se profesionalno bave facilitacijom i podrškom u osobnom, profesionalnom i organizacijskom razvoju.

Zrinka Hrupelj, profesorica fonetike i hrvatskog jezika, NLP trener i coach, shiatasu praktičarka, edukatorica s gotovo 15 godina iskustva u kreiranju edukativnih radionica u području komunikacijskih i interpersonalnih vještina, razvojnih radionica, timskih radionica i dr. oblika podrške u osobnom, profesionalnom i organizacijskom razvoju. S teorijom pet elemenata prvi puta se susrela 2009. na početku četverogodišnjeg školovanja za shiatasu praktičara i otada kontinuirano produbljuje svoje razumijevanje ove teorije i istražuje njezinu primjenjivost na osobni razvoj, razvoj timova, coaching proces i dr. aspekte svog profesionalnog rada. Direktorica je Creative, poduzeća za podršku u organizacijskom i osobnom razvoju koje ove godine obilježava 20 godina rada. Shiatsu tretmane radi povremeno, iz hobija.

VII. Imago terapija odnosa, dr. Jasna Burnać Štefok i Božena Razlog, psihoterapeutkinje

Autor imago terapije Harville Hendrix osmislio je način komunikacije koji partnerima omogućuje da čuju jedno drugoga. Mi ne čujemo 60 posto onoga što govori naš partner jer ga prekidamo i uskačemo sa svojim asocijacijama. Istovremeno, ne razumijemo odakle dolazi konflikt. Teško nam je prihvatiti različitost i zaboravljamo da dolazimo iz različitih sredina, obitelji. Nije svejedno kakve poruke i svjetonazor dobivamo i upijamo iz svoje obitelji. Nismo svjesni da ono što smo iskusili u svojoj obitelji donosimo u najintimniji odnos i tražimo prihvaćanje. Osim toga, donosimo i neke nezadovoljene potrebe. U odrastanju ne dobijemo sve što nam treba i postoji čežnja da se to zadovolji. Kada pronađemo osobu koja nam odgovara, s njom želimo realizirati ono što u djetinjstvu nismo mogli i često u odnosu nesvjesno budimo dječje traume. Partnerski odnos velika je prilika za liječenje prošlosti jer nam omogućuje da osvijestimo obrasce koji su nastali u djetinjstvu, a koje neprestano reaktiviramo. Sadašnjost nam daje priliku da nešto promijenimo. Stoga trebamo trenirati nove obrasce ponašanja. Naš privatni život i poslovni svijet nisu odvojeni; oni se svakodnevno isprepleću i jedno utječe na drugo. Na ovom kratkom predavanju potaknut ćemo Vas da promislite o utjecaju svojih obrazaca ponašanja na svoje odnose na poslu, sa šefom, kolegama i podređenima ako ih imate.

Jasna Burnać-Štefok, dr. med., psihijatrica i psihoterapeutkinja. Završila je Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Tri godine radi u općoj praksi,  a zatim specijalizira psihijatriju i dvadeset godina radi na Akutnom odjelu Psihijatrijske bolnice Jankomir. Godine 1995. otvara Privatnu specijalističku psihijatrijsku ordinaciju u Zagrebu u kojoj samostalno radi. Prošla je niz psihoterapijskih usmjerenja i tehnika, obiteljsku, bračnu i partnersku terapiju, geštalt, TA 101, kibernetiku psihoterapije, hipnoterapiju, kreativne tehnike, EMDR, biodinamiku te Imago terapiju odnosa. Godine 2006. dobiva status europski certificiranog psihoterapeuta (ECP). Edukatorica je i supervizorica iz obiteljske, bračne i partnerske terapije. Od 2003. godine radi i kao certificirana Imago terapeutkinja i workshop presenter.

Božena Razlog, psihoterapeutkinja s višegodišnjim iskustvom u savjetovanju i psihoterapiji (individualna terapija, partnerska terapija i rad s grupama). Nadahnuta unutarnjom pobudom za osobnim i profesionalnim rastom upustila se u osobno putovanje rasta kroz treninge iz psihoterapije. Stekla je međunarodnu diplomu iz geštalt psihoterapije pri Institutu za Gestalt psihoterapiju Würzburg. Završila je trening iz Imago terapije odnosa i stekla certifikat za terapeuta. Aktivna je članica Društva gestalt i integrativnih psihoterapeuta Hrvatske i Društva Imago terapeuta Hrvatske. Kontinuirano je u procesu psihoterapijske supervizije svoga rada. Osam godina radi i kao vanjska suradnica Društva za psihološku pomoć u Savjetovalištu Modus pružajući individualna savjetovanja i psihoterapiju s adolescentima, roditeljima, mladim i odraslim osobama  te partnersku i bračnu terapiju. Surađuje s Centrom za poremećaje u prehrani BEA pružajući individualnu psihoterapiju osobama koje imaju poremećaj hranjenja. Iskustvo rada s traumama i krizama produbila je sudjelovanjem u raznim kriznim situacijama kao član tima za krizne psihološke intervencije.

Vrijeme

četvrtak i petak, 14. i 15.9.2017. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

2000,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV. Redovna kotizacija iznosi 2.300,00 kn + PDV. Kotizacija za rane prijave do 16.8.2017. iznosi 2.000,00 kn + PDV.

On-line prijava na seminar

Naziv seminara 2. konferencija: Osobni i profesionalni razvoj - alati, metode i tehnike
Vrijeme četvrtak i petak, 14. i 15.9.2017. od 9:00 do 16:00

Ime i prezime
Dodajte sudionika
Tvrtka / udruga / institucija
Adresa
Mjesto i poštanski broj
Telefon
Fax
E-mail
OIB TVRTKE
Kontakt osoba