Mapa znanja

Dva dana znanja u hotelu Sheraton: 2. Konferencija o web prodaji

11.5.2017. 10:04:00

13 predavača, 14 tema i 50 sudionika. Tijekom utorka i srijede 8. i 9. svibnja u punoj konferencijskoj dvorani hotela Sheraton održavala se druga po redu Konferencija o web prodaji u organizaciji Mape znanja.

Broj ljudi koji kupuju online iz dana u dan sve je veći. Čak 45% Hrvata koji imaju internet koriste ga kako bi nešto i naručili, kažu Eurostatovi podaci iz 2016. godine.

Kako raste potražnja, raste i ponuda, a iz godine u godinu u Hrvatskoj se povećava broj web trgovaca. Trgovina postoji oduvijek no trgovina online sa sobom nosi nova pravila igre koja se često mijenjaju.

Web trgovci su iz dana u dan suočeni s novim izazovima stoga ne čudi veliki interes kojeg su pokazali za sudjelovanje na 2. Konferenciji o web prodaji koja se tijekom utorka i srijede 8. i 9. svibnja održavala u konferencijskoj dvorani hotela Sheraton.

Konkretna znanja iz praksa

13 predavača pokrilo je 14 tema iz različitih polja koje treba znati jedan web trgovac.

  • Svi predavači su ljudi iz prakse, ljudi koji rade ono o čemu pričaju. Naš cilj je da se konkretna rješenja iz prakse i konkretno znanje prezentiraju svim sudionicima naših predavanja – rekla je organizatorica konferencije Katica Križić Čumandra iz Mape znanja.

Šaljete li mailove i imate li Facebook?

Prvi dan konferencije dva predavanja bila su vezana uz polja digitalnog marketinga bez kojih web shopovi teško opstaju – email marketing te Facebook oglašavanje.

  • Centralno mjesto vašeg online marketinga su web stranica i blog. Društvene mreže i email marketing su samo alati da dođete do kupaca. Email je pak jedan od najboljih alata za to. Zanimljivo je da čak 47% primatelja newslettera otvara mail na temelju naslova – kazao je u svom predavanju “Email marketing za web trgovine” Mario Pintar iz tvrtke Hangar 18.

Facebook oglašavanjem bavio se Ilija Brajković iz Kontre, a naglasio je kako danas trgovci bacaju novac na ovu najpopularniju društvenu mrežu jer se ne bave dovoljno segmentacijom tržišta.

Kako se ljudi ponašaju u web trgovini?

Jedno od ključnih pravila prodaje je poznavanje kupaca i njegovih navika. U online trgovinama to je moguće kroz praćenje kupaca kroz Google Analyticse.

Kroz takva praćenja možemo doista biti zapanjeni time kako je doista došlo do kupnje. O važnosti praćenja navika kupaca u web shopu govorio je direktor tvrtke Marker Ivica Kruhek.

  • Uzet ću primjer kupnje jedne viseće svjetiljke u web shopu gnijezdo.hr. Kupac je prije jedne jedine narudžbe viseće svjetiljke pogledao 88 proizvoda i u interakciji s web shopom bio je 197 puta u tri dana. Postoje i drugi primjeri u kojima kupci danima proučavaju proizvode online, šalju dodatne upite i zovu telefonom da bi na kraju otišli u fizičku trgovinu koju prati web shop – naglasio je Kruhek.

Na što paziti tijekom izrade web shopa?

Nakon odluke o kretanju u privatni posao jedna od najtežih odluka je sigurno otvaranje web shopa. U panel raspravi u kojoj su sudjelovali web trgovci (modeline.hr, mobis.hr, Telegram roda i Bio&Bio) moglo se čuti dovoljno korisnih savjeta od ljudi koji su već prošli sve te teške faze.

  • Krećete li u otvaranje web shopa otvorite prvo jeftini web shop na Shopifyu, shvatite što vam treba i što vam nedostaje te kako sve to funkcionira pa pametno krenite u izradu web shopa kod izvođača koji ima iskustva– pojasnili su iz Telegrama Roda, weba koji nudi usluge dostave čestitki i poklona u rodilišta.

Voditelj trgovine Mobis koja online mobilne telefone te popratne uređaje prodaje već šest godina Tomislav Stančić istaknuo je pak da je za uspješnu online prodaju potrebna kvalitetna usluga. – Mi poimence, tijekom tjedna, znamo svakog kupca koji kod nas kupuje. I to se poznaje – naglasio je.

Drugi dan polaznike je oduševilo predavanje Svetlane Pasarić iz web shopa Alternative za Vas, u kojem je nesebično podijelila svoja iskustva i izazove u svom 10-godišnjem radu. Odvjetnica Dijana Kladar upoznala je sudionike sa Pravnim aspektima web trgovine i upozorila na GDPR koji dolazi sljedeće godine, koji je među sudionicima otvorio mnoga pitanja i nejasnoće.

Što kažu polaznici?

Među polaznicima konferencije šaroliko društvo – od onih koji tek razmišljaju o otvaranju web trgovine do predstavnika velikih industrija.

  • Naš web shop projekt trenutno je u izradi. Svjesni smo toga da će on pomoći u podizanju imidža našeg brenda i prezentaciji naših proizvoda. Ova predavanja pomogla su mi da utvrdim neka znanja i zadovoljna sam predavačima te dinamikom predavanja – rekla je Ivana Kaleb iz tvrtke Gavrilović.

Na zagrebačku konferenciju stigli su posjetitelji iz BiH, točnije iz Mostara.

  • U BiH nema puno ovakvih predavanja pa sam se prijavila kada sam vidjela plan I program. Imamo web shop, ali trebamo raditi na povećanju prodaje. Kako trenutno najviše proučavam Facebook najkorisnije mi je bilo upravo predavanje o Facebook marketingu – kazala je Anđela Petrović iz marketinga tvrtke Nobel.

Sponzori su se pobrinuli za nagrade za sudionike, mall.hr je za sve sudionike osigurao kupone s popustom od 50 kn za kupovinu na njihovom web shopu, a iz Hangara 18 su osigurali mobitel Noa H8se  za sudionika koji je bio najbrži u nagradnom natječaju koji smo organizirali, te poklon pakete. 

Odvjetnica Dijana Kladar je za 2 dana trajanja konferencije održavala besplatne konzultacije u kojima je analizirala web shopove sudionika i ukazivala im na nepravilnosti na koje je naišla.