Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Upravljanje samim sobom u visokostresnim situacijama

Svrha seminara

U današnjem poslovnom svijetu zahtjevi izvana sve su veći, dok je vremena za ostvarivanje istih sve manje. U skladu s tim promjenama od sebe očekujemo visoke rezultate i postavljamo gotovo nedostižne životne ciljeve. Kao rezultat toga dobivamo stanje trajne napetosti i stresa. I znamo ga prepoznati, no najčešće ne znamo kako ga se riješiti ili ga izbjeći…

Većina ljudi vjeruje da su životne situacije i ljudi oko nas oni koji u nama izazivaju stres. Istina je ponešto drugačija: nije problem u događajima, količini posla, kolegama, djeci i ostalim stvarima koje su „uzrok našeg stresa“. Stvar je u načinu na koji mi reagiramo na stres, tj. načinu na koji sebi objašnjavamo te situacije. A naša reakcija je u potpunosti naša odgovornost, zato što su naše misli, akcije i emocije naša kreacija. I zato imamo razne mogućnosti izbora.

Stanje stalne napetosti i stresa nikako nije u skladu s funkcioniranjem ljudskog organizma. Ako traje dulje vrijeme dovodi do ozbiljnih posljedica za fizičko i mentalno zdravlje te umanjuje radnu učinkovitost (česta bolovanja uzrokovana padom imuniteta, neučinkovita komunikacija među zaposlenicima zbog razdražljivosti, sindrom „burn outa“ i dr.). Na treningu ćete naučiti koje promjene uvesti u svoj život kako biste živjeli u harmoniji s događajima i ljudima i kako se učinkovito nositi sa situacijama kad postane „gusto“.

U visoko stresnim situacijama često reagiramo emocionalno – neočekivana situacija u kojoj smo se zatekli ili reakcija druge osobe zaskoči nas te se ne snađemo, već reagiramo impulzivno, vođeni emocijama umjesto razumom. Obuzme nas bijes, strah i panika pa kažemo nešto neprimjereno. Ponekad sami sebi stvaramo unutarnji pritisak koji je dovoljno snažan da nam umanjuje koncentraciju pa ne možemo dati maksimum od sebe. Poslije si predbacujemo, jer nismo bili na razini zadatka kakvu smo očekivali ili su očekivali naši nadređeni. Iako smo svjesni svog „neuspjeha“, u tom trenutku jednostavno nismo znali primjerenije reagirati.

Postoje zanimanja s visokom razinom odgovornosti, koja zbog takve prirode posla, donose visoku razinu stresa i za koje je potrebno imati veliku dozu samokontrole i “hladnu glavu”.

Najčešće poslovne situacije koje nam izazivaju visoku razinu stresa i neprimjerene reakcije:

-      Rokovi: premalo vremena – previše zadataka

-      Pritisak da moramo ispuniti očekivanja (svoja ili izvana)

-      Konfliktne situacije te nezadovoljni nadređeni, klijenti, kolege

-      Strah od otkaza i loši međuljudski odnosi

-      Poslovi s visokom razinom odgovornosti

-      Zahtjevni i važni pregovori, sastanci, prezentacije pred većom skupinom ljudi

Strah, ljutnja ili drugi neželjeni osjećaji koji nam se znaju pojaviti u stresnim poslovnim situacijama (kojih nismo svjesni i koje ne znamo obuzdati), zamute nam analitičko i zdravo razumsko razmišljanje pa nas to može dovesti do neprimjerenih reakcija ili zbog takvih stanja postižemo loš poslovni učinak.

Iako se ponekad čini da nas emocije snažno preplavljuju i da ne možemo reagirati „hladne glave“, moguće je naučiti upravljati samim sobom; svojim emocijama i neprimjerenim reakcijama te se ponašati u skladu s očekivanjima u određenoj poslovnoj situaciji.

Namjena

Svim poslovnim ljudima koji su izloženi stresu i koji žele naučiti kako se oduprijeti se pritiscima izvana i sačuvati unutrašnji mir i stabilnost koji su neophodni za uspješno funkcioniranje u važnim poslovnim situacijama.

Način realizacije

PPT prezentacija, vježbe

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak je organiziran
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

  • Što je stres i koji su uzroci stresa na poslu?
  • Kako svoju zdravu motivaciju za radom pretvaramo u 5 najčešćih poslovnih stresora?
  • Što je Burn out sindrom i koje su opasne zamke koje niti ne primijetimo, a mogu nas dovesti do stanja „izgaranja“?
  • Moć pozitivne orijentacije: kako probleme (koji nam stvaraju stres) preokrenuti u mogućnosti te pozitivne ishode?
  • Kako se disocirati od „vruće“ situacije i sagledati problem iz objektivne „Meta“ pozicije?
  • Kako se ne lijepiti na tuđe loše emocije?
  • Kako koristiti vlastito tijelo kao podršku kad smo u napetoj situaciji. Koristiti tehnike abdominalnog disanja (pomaže i za umanjivanje napadaja panike), centriranja tijela i opuštanja. 
  • Kako umanjiti kortizol (hormon stresa) i povećati testosteron (hormon „moći i samopouzdanja“) koristeći stav i držanje tijela?
  • Brze tehnike za suzbijanje stresa i panike
  • Umanjiti stres pravilnom organizacijom poslova i vremena koristeći matricu „hitno/bitno“
  • Kako izaći iz stanja “pucanja po šavu” na poslu i osjećaja iscrpljenosti i „ispuhanog balona“ nakon posla? Sveobuhvatno se brinuti o sebi na primjeren način te organizirati svoje vrijeme, poslove i dnevne zadaće za maksimalnu efikasnost bez stresa.

Vrijeme

utorak, 7.7.2015. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Split

Kotizacija

1290,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.