Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Upravljanje međuljudskim odnosima na poslu

Predavač

Ljiljana Drenški Cvrtila, Ivona Zgrabljić

Svrha seminara

Broj polaznika je ograničen kako bi se što kvalitetnije provodio praktičan rad.

"Danas je najkorisnija osoba na svijetu onaj čovjek koji zna kako se slagati s drugim ljudima. Međuljudski su odnosi najvažnija znanost u širokom obrazovnom programu življenja."   Stanley C. Allyn

Svrha ovog seminara je rasvijetliti psihološke aspekte odnosa među ljudima te pomoći sudionicima da bolje razumiju njihovu dinamiku te otkriju mogućnosti vlastitog utjecaja na njihovo poboljšanje. Polaznici će tijekom seminara dobiti uvid u proces stvaranja odnosa s kolegama i šefovima te osvijestiti svoju ulogu u tom procesu, te razumjeti dinamiku i uzroke sviđanja ili nesviđanja.

Ponašanje ljudi u odnosima podsjeća na ponašanje dikobraza koji se nastoje ugrijati za hladne zimske noći. Hladno im je, stišću se jedan uz drugoga, ali što se jače stišću to više boli zadaju jedan drugome svojim oštrim bodljama. Zbog uboda se moraju razmicati, ali se opet približavaju zbog hladnoće i tako unedogled.“ A. Schopenhauer

Međuljudski odnosi u organizacijama ponekad podsjećaju na ponašanje dikobraza zimi. Ljudi moraju raditi zajedno, ali im međusobne interakcije nanose bol. Istraživanja radnih vrijednosti pokazuju da su većini ljudi odnosi među kolegama važniji od napredovanja ili plaće, često se kaže da je važnije s kim radiš nego što radiš.

Zašto su međuljudski odnosi u organizaciji važni?

Današnji poslovi postaju previše kompleksni da bi ih mogla odraditi jedna osoba. Potrebni su nam drugi za složene projekte, treba nam njihovo znanje, kompetencije i motivacija, često smo samo dio jednog procesa i ne možemo obaviti svoj posao kvalitetno ako to nisu učinili i drugi. Na poslu provodimo polovicu, a i više, našeg budnog vremena i praktički je nemoguće da to vrijeme provedemo sami. Mi smo ipak „socijalne životinje“. Jedan mozak ne može sve odluke donositi sam. Potrebni su nam ljudi za diskusiju, provjeru naših pretpostavki, davanje stručnog mišljenja ili ideja i sl. Trebaju nam ljudi koji će cijeniti naš rad ili nam ukazati na greške te nas povremeno motivirati kad posustanemo. Potrebne su nam osobe u blizini kojima je uistinu stalo do nas. Trebaju nam dobri  kolege koji će nam biti podrška ili pomoć u kriznim situacijama.

Loši interpersonalni odnosi u organizaciji imaju vrlo mjerljiv financijski učinak na organizaciju. Jeste li znali da loši međuljudski odnosi u organizaciji donose više štete od loših poslovnih odluka? Osim financijskih, loši međuljudski odnosi imaju brojne druge negativne posljedice na organizaciju: gubitak radnog vremena, porast bolovanja i izostanaka s posla. „Borba“ tj pobjeda postaju važniji od uspješno obavljenog posla. Pri tome se često koriste ponašanja koje Julian Treasure, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka za komunikaciju, naziva sedam smrtnih grijeha u komunikaciji. To su tračevi, osude, prigovori, negativnosti, izgovori, pretjerivanja i dogme.

Budući da loše međuljudske odnose često prati još lošija komunikacija, polaznici će upoznati defenzivne komunikacijske obrasce koji odnose čine napetim i umjetnim.

Osim toga, upoznat ćemo i neke metode za prevladavanjem negativnosti na poslu kao i mogućnosti izlaženja na kraj s „teškim“ kolegama i šefovima te načinom kako se zaštititi od tuđe negativne energije i emocija, te kako zaštiti svoje granice.

Namjena

Svim zaposlenima u organizacijama kao i njihovim menadžerima i direktorima čija je odgovornost stvoriti kvalitetne međuljudske odnose i dobru organizacijsku klimu.

Način realizacije

Kratka predavanja, razmjena iskustava i diskusija, vježbe u parovima ili malim grupama.

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak je organiziran u hotelu Sheraton
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

9:00-12:15, Ljiljana Drenški Cvrtila

  • Stvaranje odnosa kao primarna psihološka potreba pojedinca
  • Psihološki aspekti sviđanja i „nesviđanja“
  • Utjecaj ego-stanja na stvaranje odnosa s ljudima
  • Uloga vlastitih projekcija i predrasuda u stvaranju odnosa
  • Kako naš pogled na svijet i naša slika o sebi utječe na doživljaj svakog našeg iskustva? Ako se uvijek ponašamo na isti način i ishod će uvijek biti isti.
  • Kako dajemo moć drugima i zašto nas ne poštuju onoliko koliko želimo?
  • Uloga empatije  - kako razumjeti ljude koji se ponašaju loše ako znamo da to čine to zbog neke svoje boli? Bitno je obratiti pažnju na patnju drugih, a ne samo na njihove prekršaje – taj uvid nam pomaže u razumijevanju i prihvaćanju drugih
  • Kako se nositi s ljutnjom?
  • Strategije odnosa s „teškim“ suradnicima i šefovima
  • Defenzivne komunikacijske rutine – tipični komunikacijski obrasci koji su prepreka kvalitetnoj poslovnoj komunikaciji
  • Kako komunicirati s ljudima:
    • Koji kritiziraju
    • Koji su uvijek negativni
    • Koji žele da je uvijek sve po njihovom
    • Koji su ironični i cinični
    • Koji nas vrijeđaju svojim komentarima

13:15-16:00, Ivona Zgrabljić

  • Realitetna terapija i teorija izbora-teorijski koncept
  • Važnost poznavanja sebe za izgradnju kvalitetnih odnosa s drugima - moj svijet kvalitete
  • Teorija izbora i teorija kontrole
  • Frustracija i zašto do frustracije dolazi
  • Cjelokupno ponašanje, 4 komponente - misli, aktivnosti, emocije fiziologija
  • Razumijevanje različitosti - različiti pristupi i pogledi na posao
  • Komunikacijski stilovi - zašto dolazimo u konflikt - 4 komunikacijska stila po DISC profilu osobnosti
  • Strategije prevencije konflikta
  • Ubojite i skrbne navike u komunikaciji
  • Izgradnja kvalitetnih odnosa na poslu praktične vježbe
    • Moj svijet kvalitete, što mi je važno u životu na poslu, moje vrijednosti
    • Svijet kvalitete kolege, njegove vrijednosti, što mu je važno u životu, poslu
    • Moj komunikacijski stil, komunikacijski stil kolege
    • Najčešća područja za konflikt - trigeri konfliktnih situacija
    • Strategije za izgradnju kvalitetnog odnosa s kolegom
  • A što ako nikako ne ide? Izlaz u slučaju nužde

Vrijeme

četvrtak, 6.10.2016. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

1390,00 HRK
U cijenu nije uključen PDV. Za sve sudionike seminara osigurana je hrana, piće, radni materijali i uvjerenje.