Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Reklamacijski postupak - pravni aspekti

Predavač

Dijana Kladar, Đema Bartulović

Svrha seminara

Ulazak u EU, tehnologizacija (web shopovi, društvene mreže, forumi...) i konzumerizacija društva bili su prekretnica za mnoge pa tako i trgovce koji su suočeni sa novim direktivama o zaštiti potrošača. Udarni tabloidi „zaštitite se na vrijeme, ne dajte da vas trgovci prevare“ rezultirali su poplavom reklamacija, kako utemeljenih tako i neutemeljenih. Za trgovce je to postala jedna nova stvarnost u poslovanju s kojom se teško suočavaju, jer se često puta ne znaju postaviti u takvim situacijama. U tom periodu nesnalaženja nezadovoljni kupci objavama na društvenim mrežama i forumima ruše rejting tvrtke i proizvoda, što ostavlja dugotrajnu stigmu. S druge strane oni spretni trgovci koji imaju saznanja kako riješiti reklamacije dobivaju lajkove i nove lojalne kupce na račun ažurnosti i susretljivosti. 

Na ovom seminaru saznat ćete što znači zakonski tekst u praksi; kako ga na najbolji način primijeniti u svome poslovanju. Upoznat ćemo vas koje su najčešće greške u poslovanju trgovaca na koje pazi inspekcija u inspekcijskom nadzoru i kako svoje poslovanje uskladiti sa zakonima radi izbjegavanja kazni.

Poseban naglasak ćemo staviti na na web shop trgovine i propise koji ih obvezuju kod takvog poslovanja. Upoznat ćemo vas na koji način pravno postaviti stranicu, slati obavijesti potrošaču, urediti tekstove i pravilno rasporediti ikone na web shopu kako bi bili u skladu sa zakonima i pravilnicima. Upoznat ćemo vas i s najavljenim izmjenama zakonodavstva na razini Europske unije - kako navedeno može utjecati na vlasnike web shopova u Hrvatskoj i one koji namjeravaju svoju robu ili usluge prodavati u drugim zemljama Europske unije. Sve ovo ćemo prezentirati s ciljem da se zaštitite od kupaca s neutemeljenim reklamacijama ili inspektora koji neopravdano kažnjavaju trgovce.

Predavači na seminaru su vrhunski i priznati stručnjaci za zaštitu potrošača - odvjetnica sa desetogodišnjim iskustvom rada na zaštiti potrošača i sudjelovanja u radnim skupinama za izradu Zakona o zaštiti potrošača, te voditeljica Službe za politiku zaštite potrošača unutar Ministarstva gospodarstva (kreator svih zakonskih tekstova koje obvezuju trgovce koji posluju s potrošačima). Predavačice će vam odgovarati na sva postavljena pitanja i dati najbolje savjete kako riješiti svoje problem na koje nailazite u praksi.

Namjena

Seminar je namijenjen trgovcima koji robu i usluge prodaju u poslovnim prostorijama unutar trgovačkih centara, izvan trgovačkih centara, na štandovima, sajmovima, putem web shopa ili putem raznih prezentacija koje se odvijaju u hotelima, I drugim prostorima izvan službenih prostorija trgovca. Seminar je namijenjen svim trgovcima odnosno firmama koje pružaju usluge npr. voda, struja, čistoća, telekomunikacije, prodaja automobila, prodaja dizajnerske odjeće i druge vrste odjeće, prodaja tehnologije, osiguravajuće kuće ako usluge prodaju putem web shopa, obrtnici, samostalne djelatnosti kao stomatolozi, dakle svi koji prodaju robu ili uslugu u klasičnoj trgovini koja je u nekom poslovnom prostoru, putem web shopa, putem telefona, na prezentacijama po hotelima izvan poslovnih prostorija. Izuzetno je važno za one koji se bave prodajom putem telefona da nastaju velike promjene koje će ih obvezivati u drugoj polovici godine, jer neće moći kontaktirati potrošače kako su to činili do sada.

Način realizacije

Predavanje s PPT prezentacijom

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak je organiziran u hotelu Sheraton
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

  • Vodič kroz Zakon o zaštiti potrošača
  • Vremenska ograničenja i pravilno označavanje akcijske prodaje, rasprodaja i sezonskih sniženja
  • Korištenje naziva u promociji i oglašavanju proizvoda
  • Isticanje cijena tijekom posebnih oblika prodaje
  • Zakon o općoj sigurnosti proizvoda
  • Rapid Alert System i stopiranje prodaje, te povlačenje opasnih proizvoda s tržišta
  • Zakonske odredbe o povratu robe/novca
  • Zabranjena reklamiranja i Zakon o nedopuštenom oglašavanju
  • Rješavanje prigovora nezadovoljnog kupca
  • Izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova
  • Koje obveze mora poštovati svaki trgovac koji prodaje bilo koju robu ili uslugu?
  • Kako izbjeći kazne inspektora radi pravnih nepravilnosti?
  • Što ako se dogodi sudski postupak?
  • Što inspektori gledaju kada dođu u inspekcijski nadzor?
  • Nacionalni program i Nacionalno vijeće za ZP
  • Pitanja i odgovori

Pravni aspekti Internet prodaje

  • Kojim pravnim pretpostavkama mora udovoljiti web shop
  • MinimalnI zakonskI teksta koji mora imati svaki web shop
  • Primjeri najčešćih grešaka koje treba izbjegavati kod web trgovine
  • Kako treba izgleda web shop ako prodajete osiguranje i dr. financijske usluge?
  • Rješavanje reklamacija za kupnju putem Interneta
  • Kako izbjeći kazne i sudske postupke?
  • Koje isprave morate osigurati potrošaču?
  • Koje informacije morate osigurati potrošaču prije kupnje robe?
  • Forma u kojoj morate potrošaču pružiti informacije prije izvršene kupnje

Vrijeme

četvrtak, 1.12.2016. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

1390,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.