Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Korištenje intuicije u donošenju poslovnih odluka i kreativno mišljenje

Svrha seminara

Svakodnevno odlučujemo. Tijekom donošenja odluka - neke odluke donosimo glavom, neke srcem, a neke...trbuhom. Odluke mogu biti svakodnevne i manjeg značaja, a mogu biti i takve da utječu na ostatak našeg života. Postoji veliki broj tehnika odlučivanja u kojima koristimo svoju inteligenciju, logiku i analitičko razmišljanje. Unatoč tome, veliki je dio našeg duhovnog života nesvjestan, utemeljen na logici stranim procesima: na osjećajima “iz trbuha”, na intuiciji.

Intuiciju ljudi nazivaju raznim imenima: šesto čulo, predosjećaj, slutnja, instinkt, dojam, uvid, inspiracija... U neku ruku, intuicija je unutarnji GPS - instrument za navigaciju. Intuicija komunicira svoje poruke slikama, riječima, osjećajima i unutarnjim „znanjem“.

– „Ne znam zašto i kako, ali jednostavno to znam". On nam ukazuje na to trebamo li ili ne nešto vjerovati, dopustiti, poduzeti i slično.

Uspješni poslovni ljudi koji prakticiraju intuitivni način odlučivanja, kao što su Donald Trump i Jack Welch, nazivaju to “slušanje želuca”.

Tom temom bavi se i knjiga Malcoma Gladwella “Treptaj - moć razmišljanja bez razmišljanja”. On tvrdi da su dugi sati razmišljanja “koji posao uzeti ili projekt predložiti” većinom beskorisni. Kao primjer navodi vatrogasce i vojnike koji rade visoko rizične poslove i imaju samo sekunde za odluku. Neurolozi tvrde da se u tim trenucima u mozgu odvija intenzivno racionalno razmišljanje. Tu sposobnost nazivaju “tanko rezanje”, a svi je imamo. Mozak nesvjesno stiže do zaključaka prepoznajući i “režući” uzorke iz prošlih situacija i reakcija. Tako je potvrđeno da postoji “unutarnja mudrost” koju možemo slušati u poslovnim dvojbama te da Trumpov i Welchov uspjeh nisu samo sreća.

Pitanje nije imate li intuiciju ili ne, nego imate li otvoreni pristup njoj i koliko je primjenjujete. Svi smo u manjoj ili većoj mjeri doživjeli intuitivne predosjećaje i signale. Svi imamo intuiciju, ali je ne znamo svi koristiti jednako dobro. Što više iskustva imamo, to ćemo biti vještiji u prepoznavanju poruka intuicije. Zato na intuiciju treba gledati kao na vještinu sličnu onoj učenja vožnje bicikla. Što više vježbate biti u kontaktu sa sobom i svojim nesvjesnim umom, brže i lakše ćete prepoznavati svoje nesvjesne signale. Intuiciju svi imamo i možemo je razvijati.

Naše nesvjesno uvijek se brine za nas pokazujući nam smjernice u životu, i to kroz intuitivne signale, senzacije i simptome u tijelu, poruke naših snova. Te su poruke uvijek u skladu s našom dobrobiti, stoga je važno početi koristiti svoj unutarnji kompas te naučiti prepoznavati i čitati njegove signale.

Godinama se vjeruje da je proces kreativnog načina razmišljanja rezerviran samo za „odabrane“. Mnogi ljudi kažu: „Ja baš i nisam kreativan/na“.  Odnedavno znamo da svi dijelimo jednake mentalne konstrukte. Svi imamo maštu i naravno, mogućnost za kreativno razmišljanje. Problem je u tome što smo napustivši djetinjstvo ohrabrivani da napustimo i svoju kreativnost i razmišljamo gotovo isključivo logično.

Postoji mnogo očitih kreativnih funkcija u poslovanju, npr. grafički dizajn, oglašavanje, ali najveći dio kreativnog mišljenja obično se primjenjuje na rješavanje poslovnih problema.

Ovaj trening omogućit će vam da usvojite metode i tehnike kojima ćete „izaći iz kutije“ vašeg standardnog, uobičajenog načina razmišljanja i pogledati stvari, događaje i probleme na drugačiji način i iz drugačijih perspektiva…

Kreativnim načinom razmišljanja doći ćete do većeg broja informacija koje vam pomažu u odabiru i donošenju odluka i strategija, bolje konkurentnosti na tržištu i postizanju poslovnog uspjeha i osobnog zadovoljstva. Albert Einstein je osim logičkog mišljenja i rada na problemu, koristio maštu i tako došao do nekih od najvećih otkrića.

Kad imamo problem najčešće se bavimo razmišljanjima i raspravama što se dogodilo i o tome tko je kriv. Tako osim sukoba koji znaju eskalirati među ljudima, ostajemo zatočeni u lošem osjećaju i teško se motiviramo na akciju u pozitivnom smjeru. Naučit ćete kako iz okvira problema ući u okvir ishoda; u željeno stanje koje vas motivira, a ne sabotira: „Blame-aim“ okvir.

Namjena

Seminar je namijenjen: menadžerima, voditeljima timova i projekata, osobama koje rade sa strankama, voditeljima i djelatnicima u prodaji i marketingu, odvjetnicima, sucima, svim poslovnim ljudima koji se žele razvijati i usavršavati.

Način realizacije

Predavanje, vježbe, radionica, individualni rad, grupni rad, razmjena iskustava.

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak je organiziran u hotelu Sheraton
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

  • Koje sve elemente donošenja odluka možete uključiti kako biste umanjili rizik od pogreške?
  • Što činiti kad osjećaji poput ljutnje na neku osobu ili straha od određene situacije zamute vaše viđenje?
  • Koja je razlika između signala i poruka koje nam šalju: svjesni-racionalni um, emocije i intuicija, tj. kakva je razlika između „glave“, „srca“ i „trbuha“?
  • Kako  sagledati problemsku situaciju u kojoj ste se zatekli iz različitih perspektiva, te na taj način dobiti vrijedne informacije za što ispravnije donošenje odluke?
  • Kako razviti fleksibilnost u donošenju odluka, tj. kako proširiti opcije u kojem smjeru možete i želite ići?
  • Što možete napraviti kad već predugo pokušavate riješiti neku situaciju ili problem, ali što god napravili, stvari ostaju više-manje iste?
  • Kako "čitati" poruke koje vam tijelo i nesvjesni um šalje?
  • Kako razvijati vlastitu intuiciju i kako kreirati životne uvjete za pojavu intuitivnih signala?
  • Koje su faze kreativnog procesa te funkcije moždanih polutki i kako povećati kreativni potencijal svog mozga?
  • Zašto u poslu ne riskiramo s novim idejama i ne ostvarujemo promjene, tj. kako sabotiramo svoju prirođenu kreativnost i kako je osloboditi?
  • Kako poslovno okruženje, u kojem se ljudi ne osuđuju ili nemaju interesa davati svoje ideje i rješenja, pretvoriti u poticajno i kreativno mjesto za rad?
  • Kako to rade najuspješniji i zašto uredi u Google-u izgledaju kao dječji vrtić?
  • Kako stvoriti kreativnu poslovnu klimu za neočekivana rješenja problema i inovativne procese?
  • Kako svoje radno okruženje, koje često obiluje negativnim i pesimističnim razmišljanjima i stavovima, preokrenuti u poticajno i okrenuto uspjehu i postizanju ciljeva?
  • Kako u praksi funkcionira moć pozitivnog mišljenja, tj. kako ljude oko sebe potaknuti na pozitivno razmišljanje i pozitivnu promjenu?
  • Koja su dva principa po kojima su nastale najveće tehnološke inovacije u povijesti i kako principe kreativnosti možete koristiti u svom poslovanju?
  • Kako koristiti neke od najpoznatijih tehnika kreativnog mišljenja i inventivnosti kao što su Disneyeva strategija kreativnosti“ i tehnika za inoviranje i prenamjenu proizvoda ili usluge „Bend it-shape it“, Alexa Osborna?
  • Kako koristiti vrhunski organizacijski alat za razmišljanje i učenje „Mind mapping“ na vlastitim primjerima iz prakse?

Vrijeme

četvrtak, 9.7.2015. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

1290,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.