Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Halal kvaliteta i certificiranje

Predavač

Nedim Omerović, Edina Mešić

Svrha seminara

Broj polaznika je ograničen kako bi se što kvalitetnije provodio praktičan rad.

Tržište halal proizvoda jedno je od najbrže rastućih u svijetu, a Hrvatska ima značajan potencijal za razvitak halal proizvodnje i turizma.

Hrvatska nedvojbeno postaje "halal friendly" destinacija. Naime, sve više hotela i restorana dobiva ili su zainteresirani za dobivanje halal certifikata i "halal friendly" oznake.

U šest godina halal standard i certificiranje u domaćim su gospodarskim krugovima postali priznato i poznato jamstvo trajne i dodatne vrijednosti, s potencijalom da poslovanje u skladu s islamskim propisima postane važnim dijelom hrvatskog izvoznog gospodarstva.

Za razliku od proizvođača prehrambenih proizvoda s halal certifikatom, koji su s njegovim uvođenjem pojačali izvoz ne samo u islamske već i zemlje Europske unije, halal turizam u Hrvatskoj unatoč ogromnom potencijalu još je slabo razvijen.

Halal razumijevamo u jezičnom, vjerskom, kulturološkom, tradicijskom i zdravstvenom kontekstu, a sama riječ halal znači dozvoljeno. Karakteristike halal proizvoda su: prisutnost u svim prehrambenim navikama, prihvatljivost za sve životne dobi i za pripadnike drugih konfesija, zdravstveno ispravni proizvodi, prisutni na svim područjima svijeta, dodatna kontrola jamči sigurnost kvalitete.

Halal mogu biti različite vrste proizvoda kao što su hrana, kozmetika, lijekovi i predmeti opće upotrebe. No halal-proizvod je mnogo širi pojam pa postoji i halal-bankarstvo i ugostiteljstvo pa tako i hoteli s halal-certifikatom.

Republika Hrvatska regionalni je lider u proizvodnji halal hrane te lider u razvijanju halal turizma u Europi.

U Republici Hrvatskoj svakim danom je potražnja za halal proizvodima i uslugama sve veća, jer kada uspostavljate bilo koji standard kvalitete za što vas treća neovisna strana kontrolira i za to vam izdaje certifikat, podižete kvalitetu svoje usluge. Stoga halalom podižete kvalitetu svojih proizvoda i usluga i time bivate konkurentniji na tržištu. Prema svjedočenjima određenih hotelijera u samo godinu dana nakon dobivanja halal certifikata povećali su broj noćenja za pet posto, a dobit za šest posto, s druge strane određeni proizvođači su izvoz svojih proizvoda povećali za 100 posto.

Hrvatske tvrtke sve više proizvode hranu koja je u skladu s islamskim propisima i svake godine povećavaju izvoz certificiranih halal proizvoda. Hrvatska u izvozu halal proizvoda prednjači u regiji. Certificiranje halal proizvoda zauzima sve veću važnost u svjetskoj ekonomiji.

Namjena

Halal certifikat može se uvesti u prehrambenoj, farmaceutskoj, kozmetičkoj, tekstilnu industriju, pružanje usluga, turizmu,financijskom i bankarskom sektoru i drugo.

Način realizacije

Predavanje s interaktivnom PPT prezentacijom, diskusija, odgovori na pitanja.

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak je organiziran u hotelu Sheraton
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

  • Definicija Halala – terminološki i jezično
  • Vjersko (šerijatsko) utemeljenje Halala
  • Zašto Halal i što podrazumijeva?
  • Stručna terminologija razumijevanja Halala
  • Certificiranje Halal kvalitete
  • Halal tržišta (opseg, ekonomski značaj)
  • Halal turizam (statistički podaci)
  • Halal industrija u Hrvatskoj

Vrijeme

četvrtak, 8.12.2016. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

1390,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.