Mapa znanja

Arhiva seminara

Naziv seminara

Evaluacija zaposlenika i davanje povratne informacije

Svrha seminara

Korektna i što je moguće objektivnija evaluacija zaposlenih trebala bi pomoći kako menadžerima tako i zaposlenicima. Za menadžere, evaluacija pruža mogućnost korekcije problematičnog ponašanja zaposlenih, utvrđivanje razine kompetencija te razlikovanje zaposlenih prema učinku i doprinosu organizaciji. Istovremeno, zaposlenici time dobivaju mogućnost da se njihov izniman doprinos prepozna ili da dobiju uvid i preporuke za korekciju ponašanja koja nisu u skladu s očekivanjima kolega ili nadređenih.

Međutim, odlična evaluacija može biti potpuno promašena ako je na pogrešan način komunicirana  zaposleniku. Davanje povratne informacije, pogotovo korektivne, vrlo je osjetljiv zadatak jer smo skloni svako ukazivanje na vlastite propuste doživjeti kao napad na nas osobno.

Polaznici će se tijekom seminara upoznati s osnovnim pretpostavkama bilo kakve evaluacije zaposlenika kao što su npr. svrha evaluacije, dometi i ograničenja evaluacije kao i potreba za postojanjem referentnih okvira ili standarda u odnosu na koje se procjene rade. Isto tako, polaznicima će biti predstavljene neke metode i alati koji mogu pomoći pri evaluaciji te će neke moći i sami isprobati.

Budući da je subjektivnost procjenitelja često vrlo sporna točka svake evaluacije, sudionici seminara će se upoznati s tipičnim (ljudskim) pogreškama koje radimo prilikom procjena ljudi kao što su: utjecaj prvog dojma ili dominantne osobine ličnosti, atribucijska pogreška, efekt perceptivnog kontrasta ili utjecaj nedavnih događaja.

Svaka evaluacija postiže svoju pravu svrhu tek onda kad je komunicirana osobi koju smo procjenjivali. Obično nemamo problem izreći pozitivne ocjena, ali često veliki problem nastane ako moramo upozoriti ili zahtijevati promjenu u ponašanju zaposlenika. Takve situacije su obično praćene prilično jakom nelagodom s obje strane. Sudionici seminara će se upoznati s formom povratne informacije kojom se izbjegava zadiranje u osobnost zaposlenika te se izričiti fokus daje na ponašanje koje je nužno mijenjati. Isto će imati priliku uvježbati na konkretnim primjerima i realnim poslovnim situacijama.

Korekcija ponašanja ponekad zahtijeva dulji period. U tom slučaju, povratna informacija bi trebala imati razvojni karakter. Ova forma je ponešto drugačija i podrazumijeva prethodnu pripremu te identificiranje koraka tijekom dogovorenog perioda. Polaznici će se upoznati s oblikom i načinom formuliranja takve vrste povratne informacije te će je moći isprobati na konkretnom poslovnom primjeru.

Namjena

Seminar je namijenjen svim menadžerima i voditeljima koji se susreću s potrebom evaluacije svojih zaposlenih te davanjem povratne informacije o ponašanju ili učinku.

Način realizacije

Jednodnevna radionica bazirana na praktičnom usvajanju vještina evaluacije zaposlenika i davanja povratne informacije. Polaznici će imati priliku vježbati na situacijama iz njihove vlastite poslovne prakse.

Raspored seminara

I dio od 09:00 do 12:15 (pauza 15 min.)
od 12:15 do 13:15 ručak organiziran u hotelu Sheraton
II dio od 13:15 do 16:00 (pauza 15 min.)

Iz programa seminara

  • Zašto uopće procjenjivati zaposlenike i što, zapravo, trebamo procjenjivati?
  • Koje uvjete treba zadovoljiti da bi procjena zaposlenika imala smisla i da bi se smanjila subjektivnost?
  • Koje najčešće pogreške radimo pri procjenjivanju ljudi?
  • Koje metode i alati su nam na raspolaganju da bismo objektivizirali procjenu i kako ih primijeniti?
  • Kako ćemo rezultate procjene komunicirati zaposlenom?
  • Kako oblikovati povratnu informaciju koja se neće doživjeti kao osobni napad?
  • Koja je razlika između korektivne i razvojne povratne informacije?
  • Demonstracija i uvježbavanje davanja povratne informacije

Vrijeme

četvrtak, 26.11.2015. od 9:00 do 16:00

Mjesto

Hotel Sheraton, Kneza Borne 2, Zagreb

Kotizacija

1390,00 HRK
U cijenu nije uračunat PDV.